Telefon
WhatsApp
İnstagram
header-logo2.png

Z kuşağı ile emlak alışverişi nedir, nasıl olmalı?

Z kuşağı ile emlak alışverişi nedir, nasıl olmalı?

İnterneti ikinci evleri gibi gören Z kuşağı, kiralık ev arayışları ya da satılık ev talepleriyle yeni bir müşteri grubu olarak karşımıza çıkıyor. Üstelik önceki nesillere pek benzemiyor, diğer sektörlerde olduğu gibi gayrimenkulde de ezber bozan yenilikler talep ediyorlar.

Z kuşağı hakkında bilmek gerekenler

Z kuşağı akıllı olmayan bir telefon hiç tanımadı. Onlar 1995-2010 yılları arasında, tam da teknolojinin ve internetin cafcaflı yıllarında doğdular. Dünyaları, iyi ya da kötü, sosyal medya etrafında dönüyor. Anında iletişim, şeffaflık ve teknoloji destekli verimlilik istiyorlar.

Z kuşağı önceki nesillerin hiçbirine benzemiyor. Eğitim seviyeleri yüksek. Daha çok sorguluyorlar, gerçeği arayıp bulmakta inatçılar, daha zor beğeniyorlar. Çeşitliliğe açıklar, saygıya çok değer veriyorlar. “Duyarlılık” ise onların en iyi anlatan kilit kelimelerden biri. Duyarlılıkları sadece kendilerine karşı değil, en çok da gezegene dair her şeye karşı.

Dijital çağın duyarlı yeni kuşağı, kimlikleri ve tercihleriyle tüm sektörlerde değişimi zorluyorlar. Yaşadıkları mekanlardan seçecekleri markalara kadar her şeyde çevre ve toplum yararı gözetiyorlar. Bu beklenti ve talepleri hem dünyada hem de Türkiye’de de pek çok sektörü şimdiden etkilemeye başladı. Gayrimenkul de bu sektörlerden biri.

Türkiye’de Z kuşağı nasıl konutlarda yaşamak istiyor?

Bu soruya yanıt ararken, ülkemizde Z kuşağının gayrimenkul yaklaşımını konu alan bir araştırmaya yönümüzü çevirelim. Araştırmanın adı; “Türkiye’de Z Kuşağı’nın Konut Algısı Üzerinden Geleceğin Konutlarına İlişkin Önermeler”.  Araştırmaya imza atan akademisyenler ise İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nden Yüksek Mimar İbrahim Erol, Prof. Dr. Ayfer Aytuğ ve Yüksek Mimar F. Esra Tanrıkulu.

Sonuçları geçen yıl açıklanan bu araştırma, 18-22 yaş arasında gençlerle yapıldı ve neticede ortaya çıktı ki, Z kuşağı, bahçeli müstakil evde oturmak istiyor, komşuluğu ve mahremiyeti ön planda tutuyor. Konutlarda kişiselleştirilebilen ve ihtiyaçlara göre genişletilip daraltılabilen alanların artırılması, konut içi mahremiyet duygusunun göz önünde bulundurulması, akıllı ev sistemleri vb. yeniliklerin geliştirilmesi Z kuşağının geleceğin konutlarından beklentileri arasında.

Z kuşağı için ev yaşamında işlevsellik çok önemli. Yaşam tarzları hızlı ve pratik olmak üzerine kurulu. Haliyle konutlarda çeşitli mekân organizasyonlarının planlanabilmesine imkân sağlayan hareketli panel duvarları tercih etmekte tereddüt etmiyorlar. Bir konutun hareketli duvarlar sayesinde kişiselleştirilebiliyor olması, her şeyi kişiselleştirme eğiliminde olan Z kuşağının davranışsal alışkanlarıyla da oldukça uyumlu. İşlevsel özelliklere sahip konutlarda yaşama istekleri, tabii ki çevre dostu ve akıllı evlere talebin de yıllar içinde hızla artacağını gösteriyor.

Z kuşağı ev arayışında nasıl bir profesyonel destek almak ister?

  • Z kuşağının ilk isteği, onu anladığına emin olduğu bir emlak danışmanı ile çalışmaktır. Kim olduklarını, nasıl bir yaşam hayal ettiklerini, hangi tarz bir eve sahip olmak istediklerini kısa sürede anlayan ve bunu doğru bir iletişim diliyle aktarabilen danışmanlar Z kuşağını gözdesi olacak.
  • Z kuşağı evini bugünden emlak sitelerinde aramaya başladı ve bu bir trende dönüşecek. Teknoloji konusunda doğuştan uzman oldukları için bir emlak ilanını incelediklerinde sadece fotoğraflarına ya da fiyatına bakmakla kalmayacak, evin bulunduğu bölgedeki emlak pazar bilgisine de hızlıca ulaşabilecekler. Çünkü, Z kuşağı tercihlerini internette aratıyor. Kampanya, indirimler ve fiyat araştırmalarını da internetten takip ediyorlar.
  • Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arasında yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni yöntemlere yöneltiyor. 360 derece sanal turlar, karar destek sistemleri ve dijital pazarlama ürünleri ön plana çıkıyor.
  • Z kuşağının bir başka öne çıkan özelliği çeşitlilik konusundaki kapsayıcı tavırları. Haliyle yabancı komşularla yaşamaya çok hazırlar. Onlar için çeşitlilik kültürü çok değerli. Emlak tercihlerini farklı şehirlerden yana kullanmaya hazır olduklarını gösteriyor. Bu konuda iyi bir rehber olacağını gösteren her danışman, bu kuşağın temsilcisi müşterileri için vazgeçilmez olacaktır.
  • Konut özelliği olarak ise akıllı evler, iklim değişikliği gibi olumsuz koşullara karşı kendilerini güvende hissedecekleri doğaya saygılı yeşil binalardaki daireler Z kuşağı için öncelikli olacak. Portföyünde bu özelliklere sahip konutlara daha çok yer veren danışmanlar daha kazançlı çıkacaktır.
  • Pandemi hepimiz için uzaktan iş yaşamını, eğitimi ve alışverişi yaşama deneyimini hızlandırdı. Bu deneyim, Z kuşağının geleceği şekillendirecek bir başka yönünü ortaya çıkarmış oldu. Bu kuşağın neredeyse yüzde 70’i uzaktan çalışmayı tercih ederek ofislerin geleceğini yeniden tanımlıyor. Emlak danışmanları bu eğilimin farkındalar. Yayınlanan emlak ilanlarında uzaktan çalışma ya da home office imkânı sunan oda sayısına veya mimari seçeneğe sahip konut tiplerini öne çıkarıyorlar.
  • Diğer yandan, teknoloji çağının genç üyeleri iş hayatında daha fazla yer almaya başlarken, verim odaklı çalışma modelleri ön planda. Z kuşağının iş hayatına adım atmasıyla iş yapış şekilleri ve mekânsal ihtiyaçlar yeniden şekilleniyor. Özgürlüğünü önceliklendiren yeni nesil, mekândan bağımsız çalışmaya yeşil ışık yakıyor. Butik ofislerden hibrit çalışma modellerine pek çok senaryo gündemde.

Metaverse evreninde en çok Z kuşağı gayrimenkul yatırımı yapıyor

Yapay Zeka Politikaları Derneği (AIPA) tarafından gerçekleştirilen Toplumda Metaverse Algısı Araştırması’na göre, bugün, metaverse evreninde deneyim yaşamayı isteyenlerin oranı yaklaşık yüzde 64 ve bu grubun yüzde 10,7’sini Z kuşağı oluşturuyor. Üstelik araştırma gençlerin metaverse evreninde arazi satın alma eğiliminin artış göstermeye devam edeceğine vurgu yapıyor. Burada dayanak noktası ise metaverse evreninde yaşanması düşünülen deneyimlerde ise arazi almak konusunda Z kuşağı ilk sırada yer alması.

 

  • Paylaş

Önceki

Kentsel dönüşümde garantili model

Sonraki

Dünyanın en ince gökdeleni ve milyar ...

İlanlarımız hakkında daha detaylı bilgi almak için,Hemen Arayın! 0 (850) 532 70 93